Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValdman, Albert
TitelThe Problem of the Target Model in Proficiency-Oriented Foreign Language Instruction.
QuelleIn: Applied Language Learning, 1 (1989) 1, S.33-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Environment; Evaluation Methods; Language Proficiency; Language Variation; Models; Native Speakers; Second Language Instruction
AbstractDeals with the construct of educated native speaker (ENS) speech, which constitutes the implicit target norm in the American Council on the Teaching of Foreign Languages Proficiency Guidelines. It is argued that, in classroom foreign language instruction, such a target is too restrictive, and as an alternative, a multitarget model of language variation is provided. (42 references) (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: