Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelA Multicultural Curriculum Worthy of Our Multicultural Society.
QuelleIn: American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 15 (1991) 3, S.12-13Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0148-432X
SchlagwörterAfrocentrism; Childhood Needs; Cultural Awareness; Cultural Education; Cultural Pluralism; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Ethnic Groups; Ethnicity; Ethnocentrism; History Instruction; History Textbooks; Minority Groups; Multicultural Education; Social Integration; Social Studies; Sociocultural Patterns
AbstractIntroduces a special section containing three articles and six commentaries, which discuss the form that multicultural education should take and consider whether children are well-served by a unified curriculum for all or ethnocentric curricula for various ethnic groups. Provides several examples of a multicultural approach. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: