Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGee, Kathleen; und weitere
TitelTeaching Students to Request the Continuation of Routine Activities by Using Time Delay and Decreasing Physical Assistance in the Context of Chain Interruption.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 16 (1991) 3, S.154-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterAssistive Devices (for Disabled); Behavior Chaining; Contingency Management; Equipment; Multiple Disabilities; Personal Autonomy; Severe Disabilities; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractThree students (ages 5-10) with profound intellectual, sensory, and physical disabilities were taught to activate a communication device to request the continuation of activities in which they were involved. The intervention consisted of a consistent response interval and increasing time delay paired with decreasing physical assistance in operating the call device. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: