Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBonilla, Ana Maria
TitelA Comparative Analysis of Comprehension Questions in Three California State Adopted Spanish and English Basal Readers.
QuelleIn: NABE: The Journal of the National Association for Bilingual Education, 13 (1989) 3, S.235-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHochschulschrift; Basal Reading; Bilingual Education; Primary Education; Readability; Reading Comprehension; Reading Materials; Textbook Evaluation; Textbooks; California
AbstractIn three series of state-adopted parallel English and Spanish basal readers, comprehension questions most frequently assessed literal comprehension, followed by inference, evaluation, and appreciation. Readability level was higher than stated for second and third grade English texts and higher for Spanish than English texts. Contains 24 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: