Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKirchner, Diane M.
TitelUsing Verbal Scaffolding to Facilitate Conversational Participation and Language Acquisition in Children with Pervasive Developmental Disorders.
QuelleIn: Journal of Childhood Communication Disorders, 14 (1991) 1, S.81-98Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-3170
SchlagwörterLeitfaden; Behavior Change; Communication Disorders; Connected Discourse; Context Clues; Dialogs (Language); Interaction; Interpersonal Communication; Intervention; Language Handicaps; Milieu Therapy; Pervasive Developmental Disorders; Scaffolding (Teaching Technique); Student Participation; Teaching Methods
AbstractThis article describes a discourse-based language intervention strategy in which children with pervasive developmental disorders are taught to make use of prior linguistic context to participate verbally in structured, interactive dialogues. The paper also describes the use of behavioral methodologies, especially milieu therapies, and the need for repetition and imitation. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Childhood Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: