Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIzen, Cornelia Lively; Brown, Fredda
TitelEducation and Treatment Needs of Students with Profound, Multiply Handicapping, and Medically Fragile Conditions: A Survey of Teachers' Perceptions.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 16 (1991) 2, S.94-103Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterCurriculum; Educational Practices; Multiple Disabilities; Opinions; Perception; Severe Disabilities; Special Education Teachers; Special Health Problems; Student Needs; Teacher Attitudes; Teacher Qualifications; Teacher Surveys; Teaching Methods
AbstractA survey of 123 special educators found that respondents did not feel adequately trained to work with individuals with profoundly handicapping conditions. For a variety of reasons, some teachers did not implement instructional techniques such as integration strategies, technological applications, and Piagetian procedures and such curricular areas as vocational and community living skills. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: