Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhalen, Carol K.; und weitere
TitelMessages of Medication: Effects of Actual versus Informed Medication Status on Hyperactive Boys' Expectancies and Self-Evaluation.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 59 (1991) 4, S.602-06Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-006X
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Children; Drug Therapy; Expectation; Hyperactivity; Males; Preadolescents; Self Evaluation (Individuals)
AbstractAfter 15 boys with attention-deficit hyperactivity disorder were informed that they had taken either medication or placebo, they completed computer tasks, self-assessments, and causal judgments. Boys predicted better performance when told they were on medication. For self-evaluations, medication status and information interacted, with boys actually taking placebo rating themselves more positively when told they had taken medication. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Consulting and Clinical Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: