Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchug, Mark C.; Baumann, Eddie
TitelStrategies to Correct High School Students' Misunderstanding of Economics.
QuelleIn: Social Studies, 82 (1991) 2, S.62-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
SchlagwörterComprehension; Concept Teaching; Economics; Economics Education; Educational Research; Fundamental Concepts; High School Students; High Schools; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Interviews; Knowledge Level; Misconceptions; Prior Learning; Social Studies; Student Educational Objectives; Teacher Effectiveness; Teaching Experience; Teaching Methods
AbstractInterviews Wisconsin high school economics teachers, cited for their teaching excellence, to discover methods used to correct students' misconceptions about economics. Covers opportunity cost, supply and demand, money creation, and gross national product. Finds teachers were adept at using germane examples, showed more confidence teaching microeconomic concepts, and intuitively understood students' level of economics knowledge. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: