Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Donald M.; Pine, Gerald J.
TitelAdvancing Professional Inquiry for Educational Improvement through Action Research.
QuelleIn: Journal of Staff Development, 11 (1990) 3, S.56-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-928X
SchlagwörterStellungnahme; Action Research; Classroom Research; Educational Improvement; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Inservice Teacher Education; Participatory Research; Secondary School Teachers; Staff Development; Teacher Improvement; Teacher Researchers
AbstractTeachers can contribute to educational improvement by conducting classroom research concerning teaching and learning processes. Action research as staff development advances professional inquiry, improves education, and promotes teacher development. The article lists seven conditions necessary for the school environment for action research to succeed as staff development. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Staff Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: