Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarl, Joanne J.; und weitere
TitelSelf-Recording in a Classroom for Students with Mild to Moderate Mental Handicaps: Effects on Productivity and On-Task Behavior.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation, 26 (1991) 1, S.79-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-9859
SchlagwörterAcademic Achievement; Attention Control; Attention Span; Behavior Change; Elementary Education; Intervention; Mild Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Productivity; Recordkeeping; Reinforcement; Self Evaluation (Individuals); Time on Task; Training Methods
AbstractThree highly distractible female students, aged 9 through 11, with mild to moderate mental handicaps completed a 5-step training process followed by student self-monitoring with no tangible extrinsic reinforcement for improved performance. Results found increased on-task behavior in all subjects and increased academic productivity in two. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: