Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoover, Mary Rhodes
TitelA Vindicationist Perspective on the Role of Ebonics (Black Language) and Other Aspects of Ethnic Studies in the University.
QuelleIn: American Behavioral Scientist, 34 (1990) 2, S.251-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-7642
SchlagwörterStellungnahme; Black Dialects; Black Studies; Cultural Pluralism; Educational Philosophy; Educational Policy; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Ethnic Bias; Ethnic Studies; Higher Education; Multicultural Education; Outcomes of Education; Racial Bias; Social Science Research
AbstractArgues that education's current "deficiency" philosophy supports a negative view of the cultures of people of color, negatively affecting educational policies and the direction of research. Advocates the "vindicationist philosophy," which considers Blacks equally capable of academic achievement. Specifically recommends how to instill the vindicationist perspective through faculty workshops. (NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Behavioral Scientist" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: