Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHamann, Donald L.
TitelBurnout: How to Spot It, How to Avoid It.
QuelleIn: Music Educators Journal, 77 (1990) 2, S.30-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
SchlagwörterApplied Music; Elementary Secondary Education; Identification; Job Satisfaction; Music Education; Recognition (Achievement); Stress Management; Stress Variables; Symptoms (Individual Disorders); Teacher Burnout; Teacher Characteristics; Teacher Morale; Teaching (Occupation)
AbstractObserves that master music teachers' intensity and commitment make them good candidates for burnout. Reports on contributing factors mentioned by music teachers: lack of recognition and support, unclear goals, poor curricular coordination, and poor working conditions. Offers suggestions for combating burnout including exercise, networking with other sufferers, practicing relaxation, and developing new interests. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: