Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoffman, Paul R.
TitelSpelling, Phonology, and the Speech-Language Pathologist: A Whole Language Perspective.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 21 (1990) 4, S.238-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterLeitfaden; Consultants; Elementary Secondary Education; Language Handicaps; Literacy Education; Phonology; Reading; Speech Communication; Speech Therapy; Spelling; Spelling Instruction; Staff Role; Therapists; Whole Language Approach; Writing (Composition)
AbstractThe paper discusses properties of whole language theories applied to spelling development and examines interrelated processes between spelling and speech sound production. Speech-language pathologists are encouraged to serve as resources to teachers in spelling instruction and to utilize whole language strategies that relate speech production to reading and writing in phonological therapy. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: