Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKing, Dorothy F.; Goodman, Kenneth S.
TitelWhole Language: Cherishing Learners and Their Language.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 21 (1990) 4, S.221-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterLeitfaden; Bilingual Education; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Intervention; Language Handicaps; Second Language Learning; Speech Therapy; Staff Role; Student Evaluation; Teaching Methods; Therapists; Whole Language Approach
AbstractThis article applies whole language techniques to children with cultural and linguistic differences and provides guidelines for enabling speech-language pathologists to assume a role of active involvement. Whole language can provide a context for involvement in the areas of bilingual education and other language and dialect learning and for conducting assessments and interventions. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: