Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDressel, Janice Hartwick
TitelThe Effects of Listening to and Discussing Different Qualities of Children's Literature on the Narrative Writing of Fifth Graders.
QuelleIn: Research in the Teaching of English, 24 (1990) 4, S.397-414Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-527X
SchlagwörterChildrens Literature; Discussion (Teaching Technique); Discussion Groups; Grade 5; Intermediate Grades; Multivariate Analysis; Reading Aloud to Others; Writing (Composition); Writing Ability; Writing Improvement; Writing Instruction; Writing Research
AbstractStudies the effects of listening to and discussing different qualities of children's literature on fifth grade students' writing. Finds that stories written by children who heard and discussed higher quality literature were rated significantly differently on traits related to literary quality and genre development than those written by children who heard and discussed lesser quality literature. (MG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in the Teaching of English" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: