Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNewmann, Fred M.
TitelA Test of Higher-Order Thinking in Social Studies: Persuasive Writing on Constitutional Issues Using the NAEP Approach.
QuelleIn: Social Education, 54 (1990) 6, S.369-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7724
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Constitutional Law; Court Litigation; Critical Thinking; Due Process; Essay Tests; Evaluation Criteria; Evaluation Research; Persuasive Discourse; Process Education; Search and Seizure; Secondary Education; Social Studies; Student Evaluation; Student Rights; Testing; Thinking Skills; United States Government (Course); National Assessment of Educational Progress
AbstractProvides a model National Assessment of Educational Progress (NAEP) essay examination that teachers may use to evaluate higher-order thinking among social studies high school students. Presents a constitutional issue for students to argue positions. Reports examination results from 51 classrooms. Includes essay examples and scoring rationale. Concludes the test assesses higher-order competencies in all subjects. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: