Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTyson, Harriet
TitelThe Values Vacuum: A Provocative Explanation for Parental Discontent.
QuelleIn: Religion & Public Education, 16 (1989) 3, S.381-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Trends; Elementary Secondary Education; History Instruction; Home Economics Education; Humanities Instruction; Literature Reviews; Moral Development; Parent Grievances; Philosophy; Public Schools; Religion Studies; Science Education; Textbook Content; Textbook Evaluation; Values Education
AbstractDescribes the public school bias toward objectivity that has produced a value-neutral education. Reviews literature on textbook content and examines textbooks and curriculum to assess the impact of the denatured curriculum on history, literature, home economics, and science instruction. Advocates strengthening the humanities where students can encounter complexities of life and fundamental philosophical issues. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: