Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJuel, Connie
TitelEffects of Reading Group Assignment on Reading Development in First and Second Grade.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 22 (1990) 3, S.233-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4111
SchlagwörterBasal Reading; Grade 1; Grade 2; Grouping (Instructional Purposes); Instructional Effectiveness; Primary Education; Reading Ability; Reading Achievement; Reading Comprehension; Reading Improvement
AbstractInvestigates effects of reading group placement upon first and second grade students' growth in reading. Focuses on the balance between pace and success rate and on the effects of group characteristics on individual growth. Finds that group placement begins to adversely affect reading development only after children have acquired basic reading skills. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: