Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBalajthy, Ernest
TitelHypertext, Hypermedia, and Metacognition: Research and Instructional Implications for Disabled Readers.
QuelleIn: Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 6 (1990) 2, S.183-202Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Educational Media; Hypermedia; Metacognition; Reader Text Relationship; Reading Difficulties; Text Structure
AbstractThe article examines the potential impact of computer-based text technologies, called hypermedia, on disabled readers. Discussed are hypertext, the hypercard, and implications of metacognitive research (such as author versus user control over text manipulations), instructional implications, and instructional text engineering. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: