Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBillington, Dorothy D.
TitelAdult Learning Can Stimulate Personal Development.
QuelleIn: Australian Journal of Adult and Community Education, 30 (1990) 1, S.54-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Development; Adult Learning; Developmental Stages; Difficulty Level; Doctoral Programs; Higher Education; Individual Development; Locus of Control; Nontraditional Education; Outcomes of Education
AbstractSixty doctoral students aged 37-48 completed the Sentence Completion Test and a personal orientation inventory. Results indicated that they experienced significant personal growth and greater intrinsic locus of control at schools with nonauthoritarian environments emphasizing support, trust, respect, and self-directed learning. Exposure to a level of complexity just beyond their developmental level stimulated significant growth as well. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: