Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerman, Brian P.; und weitere
TitelThe Relation between Item Identification Difficulty and Elaborative Conceptual Processing for Children and Adults.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 49 (1990) 3, S.399-427Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Processes; College Students; Cues; Difficulty Level; Elementary Education; Elementary School Students; Generalization; Higher Education; Identification; Recall (Psychology); Test Items; Verbal Stimuli; Visual Stimuli
AbstractResults of four experiments show that developmental differences in elaborative conceptual processing at acquisition and retrieval contribute independently to developmental increases in recall. Item identification processes for both words and pictures constrain children's elaborative processing. The constraints are time limited. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: