Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamhi, Alan G.; und weitere
TitelAnalogical Learning and Transfer in Language-Impaired Children.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 55 (1990) 1, S.140-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalogy; Comparative Analysis; Demonstrations (Educational); Language Handicaps; Primary Education; Problem Solving; Thinking Skills; Transfer of Training; Verbal Learning
AbstractAnalogical reasoning processes were studied in 16 language-impaired children and 16 controls, age 6-8. Children who heard only verbal presentations of problems took longer to acquire problem solutions than children who simultaneously viewed physical demonstrations of the problems. There were no differences in transfer task performance. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: