Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDaresh, John C.
TitelLearning by Doing: Research on the Educational Administration Practicum.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 28 (1990) 2, S.34-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Education; Educational Administration; Field Experience Programs; Higher Education; Practicums; Professional Development; Schools of Education
AbstractAlthough field-based learning is alleged to be a vital part of educational administration training programs, this research review shows that high quality investigation is scarce. Most work lacks a theoretical base, so generalizability is severely restricted. Future research should concentrate on candidates' professional development and on issues developed in teacher education practice. Includes 40 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: