Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hawkins, Wesley E. |
---|---|
Titel | The Classics of Epidemiology: A Critical Thinking Approach. |
Quelle | In: Health Education (Washington D.C.), 21 (1990) 1, S.41-42 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Critical Thinking; Epidemiology; Health Education; Higher Education; Simulation; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Kritisches Denken; Epidemiologie; Gesundheitsaufklärung; Gesundheitsbildung; Gesundheitserziehung; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Simulation program; Simulationsprogramm; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | This article suggests a teaching method, the Classic Studies Inquiry Simulation, which allows health educators to use the epidemiologic model to teach critical thinking skills. This technique is demonstrated for teaching major research designs and major rates used in epidemiology. (IAH) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |