Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTirosh, Dina; Graeber, Anna O.
TitelEvoking Cognitive Conflict to Explore Preservice Teachers' Thinking about Division.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 21 (1990) 2, S.98-108Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArithmetic; College Mathematics; Computation; Division; Fractions; Higher Education; Interviews; Mathematical Concepts; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Misconceptions; Numbers; Preservice Teacher Education; Teacher Characteristics
AbstractInvestigated was the use of cognitive conflict to probe the misconceptions held by preservice elementary teachers that in a division problem the quotient must be less than the dividend. Explains how preservice teachers' reliance on information about the domain of whole numbers and their instrumental understanding support their misconceptions. (Author/YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: