Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Boiron, Michel; und weitere |
---|---|
Titel | Fiches pratiques: Laissez Parler Les Petits Papiers; Salut L'Artiste; Le Feu aux poudres; "Le Chauffeur" de G. Vigneault (Practical Ideas: Letting the Scraps of Paper Speak; Greetings to the Artist; Playing with Fire; G. Vigneault's "Le Chauffeur"). |
Quelle | In: Francais dans le Monde, (1990) 232 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Art Activities; Class Activities; Figurative Language; French; Idioms; Listening Comprehension; Literature Appreciation; Oral Language; Reading Comprehension; Second Language Instruction; Student Participation; Vocabulary Development Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Künstlerische Tätigkeit; Französisch; Idiomatik; Hörverständnis; Literarische Wertung; Oral interpretation; Mündlicher Sprachgebrauch; Leseverstehen; Fremdsprachenunterricht; Schülermitarbeit; Schülermitwirkung; Studentische Mitbestimmung; Wortschatzarbeit |
Abstract | Four language class activities are suggested, including an exercise designed to involve even the most recalcitrant students in oral communication, an artist's visit to the class to discuss his work, use of an authentic document to develop understanding of figurative language, and a reading comprehension and interpretation activity. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |