Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalker, David W.; Poteet, James A.
TitelA Comparison of Two Methods of Teaching Mathematics Story Problem-Solving with Learning Disabled Students.
QuelleIn: National Forum of Special Education Journal, 1 (1990) 1, S.44-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDiagrams; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Junior High Schools; Learning Disabilities; Mathematics Instruction; Problem Solving; Secondary School Mathematics; Teaching Methods; Word Problems (Mathematics)
AbstractThis study compared the effectiveness of a diagrammatic and a keyword method of teaching mathematics problem solving to 70 learning-disabled junior high school students. Results indicated no significant difference between problem-solving performance by students taught with different methods. Potential factors explaining inconsistencies between this and previous investigations are discussed. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: