Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKasari, Connie; und weitere
TitelAffective Sharing in the Context of Joint Attention Interactions of Normal, Autistic, and Mentally Retarded Children.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 20 (1990) 1, S.87-100Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Attention; Autism; Communication Skills; Interaction; Mental Retardation; Prosocial Behavior; Social Development
AbstractIn an examination of the association of shared positive affect during 2 communicative contexts, it was found that 18 normal children displayed positive affect toward an adult during joint attention situations, while 18 autistic children did not. Eighteen mentally retarded children displayed high levels of positive affect during requesting as well as joint attention situations. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: