Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeys, Susan G.; und weitere
TitelCommunicating about Feelings: A Classroom Guidance Approach for Rural, Disadvantaged Students.
QuelleIn: School Counselor, 37 (1990) 3, S.192-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Guidance; Counselor Role; Disadvantaged Youth; Elementary Education; Interpersonal Communication; Rural Schools; School Counselors
AbstractDescribes how one school system selected an elementary school counselor to help facilitate development and initiation of classroom guidance curriculum aimed at helping students communicate about feelings. Discusses communication model on which curriculum is based, describes project's population, reviews curriculum development process, describes curriculum, provides sample lesson, specifies project outcomes, and relates suggestions for next steps. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: