Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrawat, Richard S.
TitelTeaching for Understanding: Three Key Attributes.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 5 (1989) 4, S.315-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Diagnostic Teaching; Discourse Modes; Educational Research; Elementary Secondary Education; Instructional Improvement; Learning Strategies; Mathematics Instruction; Science Instruction; Teacher Education; Teacher Role; Teaching Skills
AbstractThis article contrasts traditional approaches to teaching science and mathematics with a research based alternative designed to promote conceptual level understanding in students. This alternative type of instruction should be focused and coherent, negotiatory in its interactive style, and strongly analytic or diagnostic on the teacher's part. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: