Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevenson, Harold W.; und weitere
TitelContexts of Achievement: A Study of American, Chinese, and Japanese Children.
QuelleIn: Monographs of the Society for Research in Child Development, 55 (1990) 1-2, S.1-116Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Elementary Education; Family Influence; Parent Attitudes; Parent Child Relationship; China; Japan; United States
AbstractInvestigated the high academic achievement of Chinese and Japanese children as compared to American children. Members of the three cultures differed significantly in terms of parents' interest, standards, and expectations concerning academic achievement; family involvement in children's education; and parents' and children's beliefs about the influence of effort and ability on academic achievement. (PCB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: