Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaring, Thomas G.; Breen, Catherine
TitelUnits of Analysis of Social Interaction Outcomes in Supported Education.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 14 (1989) 4, S.255-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Formative Evaluation; Interaction Process Analysis; Mainstreaming; Measurement Techniques; Models; Normalization (Handicapped); Outcomes of Education; Severe Disabilities; Social Integration
AbstractIssues that underlie the development of measurement systems to evaluate the social effects of supported education for disabled students are discussed. An assessment model which examines both outcome (i.e., increased acceptance, social participation, and levels of friendships) and process variables (e.g., specific social interaction skills) is offered. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: