Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBanks, James A.
TitelApproaches to Multicultural Curriculum Reform.
QuelleIn: Social Studies Texan, 5 (1990) 3, S.43-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Activities; Cultural Awareness; Cultural Background; Cultural Education; Curriculum Development; Decision Making; Elementary Secondary Education; Ethnic Groups; Ethnic Studies; Ethnicity; Integrated Curriculum; Multicultural Education; Social Studies
AbstractDiscusses the pros and cons of the contributions of ethnic additive, transformation, decision-making, and social action approaches to multicultural curriculum development. Suggests that movement from a mainstream-centric approach to social action approach is gradual and cumulative. (GG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: