Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerg, Allison; und weitere
TitelBreaking the Silence: Sexual Preference in the Composition Classroom.
QuelleIn: Feminist Teacher, 4 (1989) 2-3, S.29-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitude Change; College Freshmen; Higher Education; Homosexuality; Sex Discrimination; Sexual Orientation; Social Change; Social Values; Writing (Composition); Writing Exercises
AbstractDescribes the experiences of heterosexual teachers in introducing the topic of sexual preference into a freshman writing course. Expounds on the pitfalls of a writing assignment in which students were asked to describe a conversation with someone about homosexuality. Includes numerous attempts at integrating lesbian and gay experiences into the classroom. (RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: