Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Suzanne T.; und weitere
TitelSyntactic Comprehension in Young Poor Readers.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 10 (1989) 4, S.429-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Error Analysis (Language); Grade 2; Grammar; Language Acquisition; Language Processing; Language Research; Language Tests; Phonology; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Syntax
AbstractExamines the source of poor readers' comprehension failures in spoken sentences containing complex syntactic structures. Although research literature indicates that the difficulties poor readers display are usually associated with some aspect of phonological processing, other components of language processing may be involved. (58 references) (Author/OD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: