Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLabbo, Linda D.; Teale, William H.
TitelCross-Age Reading: A Strategy for Helping Poor Readers.
QuelleIn: Reading Teacher, 43 (1990) 6, S.362-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Cross Age Teaching; Decoding (Reading); Grade 5; Kindergarten; Language Acquisition; Listening Comprehension; Oral Reading; Peer Teaching; Reading Aloud to Others; Reading Comprehension; Reading Programs; Reading Readiness; Reading Research; Remedial Reading; Tutoring; Gates MacGinitie Reading Tests; Piers Harris Childrens Self Concept Scale
AbstractStudies low-achieving fifth-grade readers to evaluate the feasibility of a cross-age reading program and to clarify implementation details for a large-scale project. Finds that quantitative results and qualitative data suggest that cross-age reading programs are a promising way to help poor readers to improve their reading. (MG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: