Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKuhrt, Bonnie L.; Farris, Pamela J.
TitelEmpowering Students through Reading, Writing, and Reasoning.
QuelleIn: Journal of Reading, 33 (1990) 6, S.436-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Class Activities; Critical Thinking; Elementary Secondary Education; Journal Writing; Metacognition; Reading Processes; Student Empowerment; Student Journals; Teaching Methods
AbstractArgues that teachers can determine the instructional frameworks which can empower students to understand more about their own learning. Describes activities (learning logs, directed reading-thinking activities) that develop higher level thinking skills using writing, reading, and reasoning. Concludes that such activities facilitate students' metacognitive awareness. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: