Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevy, Gary D.
TitelDevelopmental and Individual Differences in Preschoolers' Recognition Memories: The Influences of Gender Schematization and Verbal Labeling of Information.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 21 (1989) 5-6, S.305-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Analysis of Variance; Cognitive Development; Individual Differences; Memory; Preschool Children; Schemata (Cognition); Sex Role; Toys
AbstractExamines developmental and individual differences in the effects of gender schematization on young children's memories for gender-typed information, and investigates the interactive effects of children's age, gender schematization, and verbal labeling of information on preschoolers' memories for gender typed information. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: