Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlneck, Michael R.
TitelThe Recurring Dream: Symbolism and Ideology in Intercultural and Multicultural Education.
QuelleIn: American Journal of Education, 98 (1990) 2, S.147-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Pluralism; Educational History; Foundations of Education; Ideology; Individualism; Intercultural Programs; Multicultural Education; Social Influences; Symbolism
AbstractArgues that American multicultural education as practiced in the 1970s and 1980s, despite its affirmation of pluralism, is similar to intercultural education as practiced in the 1940s, when pluralism was not socially accepted. Suggests that the power of the ideology of individualism sharply limits the realization of pluralism. (FMW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: