Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarth, James L.
TitelThe Social Studies: A Reform Movement for Building Nations and Educating Global Citizens.
QuelleIn: International Journal of Social Education, 4 (1989) 2, S.7-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCitizen Participation; Citizenship Education; Civics; Curriculum Development; Developing Nations; Educational Change; Foreign Countries; Global Approach; Social Sciences; Social Studies; Kenya
AbstractTraces the history of social studies curriculum in Africa, emphasizing three curriculum traditions: citizenship transmission, social science, and reflective inquiry. Discusses the Kenyan experience of integrating social studies into the curriculum, focusing on the change from a colonial educational system to one that reflects Kenyan values and traditions. Stresses that the overriding goal of social studies is citizenship education. (RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: