Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, Jeanne
TitelK-12 Drama/Theatre Research for the 1990s: An Agenda for Dramatic Action.
QuelleIn: Design for Arts in Education, 91 (1989) 2, S.27-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Development; Curriculum Development; Drama; Dramatic Play; Educational Research; Elementary Secondary Education; Outcomes of Education; Researchers; Role Playing; Theater Arts
AbstractEmphasizes the educational benefits derived from research in dramatics arts. Cites research indicating that role playing has a positive effect on oral language, moral reasoning, and self-esteem. Points out that teachers and administrators do not include dramatic instruction in their curriculum, and offers ways to make dramatic arts more appealing. (GG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: