Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Roy I.
TitelTransition: A Challenge for School, Agency and Community.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 14 (1988) 3-4, S.227-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adults; Disabilities; Education Work Relationship; Educational Objectives; Educational Philosophy; High Schools; Program Design; Program Improvement; Social Integration; Transitional Programs
AbstractThis paper analyzes the philosophy and goal strategies of transition programs, focusing on criteria for success, needs of the disabled, training of personnel, staffing, client controls, the pre-transition school environment, the adult transition environment, and integration into adult society. Several recommendations for improved transition programs are included. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: