Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolloway, Elizabeth L.; und weitere
TitelRelation of Power and Involvement to Theoretical Orientation in Supervision: An Analysis of Discourse.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 36 (1989) 1, S.88-102Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Patterns; Interaction Process Analysis; Supervision
AbstractStudied relevance of power and involvement in supervisory relationship. Analyzed by multiple-case-study approach Goodyear supervision interview series and compared results with previous findings. Found each interview, although following pattern of teacher-learner interaction, exhibited unique sequence of messaging style between supervisor and supervisee. Found power and involvement within relationship characteristic of Penman scheme. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: