Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Ronald E.; Nye, S. Lee
TitelComparison of Induced Affect and Covert Rehearsal in the Acquisition of Stress Management Coping Skills.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 36 (1989) 1, S.17-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Modification; Cognitive Processes; Cognitive Restructuring; Coping; Generalization; Higher Education; Learning Theories; Metacognition; Self Efficacy; Stress Management; Test Anxiety; Undergraduate Students; Sarason Test Anxiety Scale; State Trait Anxiety Inventory
AbstractAssessed effects on undergraduate students (N=54) of direct (induced affect) and generalized (covert rehearsal) cognitive-behavior coping skills programs for test anxiety. Found both training procedures significantly reduced test anxiety but that induced affect yielded largest anxiety decrease and greatest test performance improvement while covert rehearsal exhibited strongest generalization of treatment effects to general trait anxiety. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: