Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Lynn S.; Fuchs, Douglas
TitelCurriculum-Based Measurement: A Methodology for Evaluating and Improving Student Programs.
QuelleIn: Diagnostique, 14 (1988) 1, S.3-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Case Studies; Disabilities; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Student Evaluation
AbstractCurriculum-based measurement (CBM) is defined and described through a case study of a fourth-grade student. CBM is suggested as a system for monitoring goal appropriateness, adjusting instructional programs, and formulating instructional improvements. Potential contributions of CBM to special education practice are outlined, and areas of needed research are identified. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: