Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Herm W.
TitelGroup versus Individual Problem Solving and Type of Problem Solved.
QuelleIn: Small Group Behavior, 20 (1989) 3, S.357-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Techniques; Elementary Secondary Education; Group Dynamics; Group Instruction; Peer Influence; Problem Solving; Social Behavior; Teaching Methods
AbstractSummarizes research on disjunctive versus conjunctive, and multistage versus single-stage problem solving in a classroom setting. Concludes that students working in groups are less likely to drop out of class, give higher subjective motivation to learn ratings, perform better on tests, know more classmates, and score higher on Raven's Progressive Matrices Test than non-group students. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: