Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEllis, Rod
TitelAre Classroom and Naturalistic Acquisition the Same? A Study of the Classroom Acquisition of German Word Rules.
QuelleIn: Studies in Second Language Acquisition, 11 (1989) 3, S.305-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; Comparative Analysis; German; Grammar; Higher Education; Language Research; Second Language Instruction; Second Language Learning; Syntax; Word Order
AbstractReports on a study of the classroom acquisition of German word order by adult learners. Results of the study support the claim that classroom and naturalistic second language acquisition of complex grammatical features such as word order follow similar routes. (50 references) (Author/OD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: