Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson, David; und weitere
TitelAcademic Locus of Control and LOGO Performance among Black and White Zimbabwean Girls and Boys.
QuelleIn: Journal of Social Psychology, 129 (1989) 4, S.565-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Failure; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Grade 7; Locus of Control; Racial Differences; Self Concept; Sex Differences; Zimbabwe
AbstractExamines the relationship between academic locus of control and LOGO performance among Black and White primary school students in Zimbabwe. Found that Black females' LOGO scores were negatively related to internal academic locus of control, Black and White males' scores were positively related, and White females' scores were unrelated. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: