Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLin, Carolyn A.; Creswell, Kent W.
TitelEffects of Televised Lecture Presentation Styles on Student Learning.
QuelleIn: Journal of Educational Television, 15 (1989) 1, S.37-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Correlation; Educational Television; Eye Contact; Higher Education; Instructional Effectiveness; Intermode Differences; Learning Processes; Lecture Method; Production Techniques; Questioning Techniques; Research Needs; Student Attitudes; Undergraduate Students; Videotape Recordings
AbstractDescribes study of undergraduates that explored potential effects of instructional television (ITV) lecture presentation styles on student learning and acceptance. Eye contact and interspersed questioning techniques are emphasized, four treatment styles are explained, results are analyzed, and further research studies are suggested. (44 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: