Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgran, Martin; und weitere
TitelThe Application of a Self-Management Program on Instruction-Following Skills.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 14 (1989) 2, S.147-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGeneralization; Instructional Effectiveness; Job Skills; Moderate Mental Retardation; Secondary Education; Self Control; Severe Mental Retardation; Skill Development; Vocational Education
AbstractA multicomponent self-management program was used to train 5 students (aged 14-16) with moderate/severe intellectual disabilities on instruction-following behaviors. The vocational skills training program included self-generated verbal prompts, picture cues, double instructions, and reinforcement. Results demonstrated that the program taught students to respond appropriately to trained and untrained instructions. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: